streda 30. januára 2008

PSoD - a preco nefunguje login cez VI klienta na ESX server

Dnes rano som sa dostal aj "advanced troubleshooting-u" s vmware ESX serverom, ked som cez MGMT rozhranie uvidel na konzole servera toto :
je to tzv. "PURPLE SCREEN OF DEAD" - obdoba BSoD z MS Windows

nuz a ako som sa k tomuto obrazku dostal a ako som to riesil bude dnesny prispevok



prvou zaujimavostou je, ze na konzolu ESX servera som sa pozrel az potom, co mi akosi nechcel fungovat moj login na ESX server cez VI klienta - uz od zaciatku to bolo podozrive, pretoze ping na IP servisnej konzoly fungoval ! Zobrazila sa mi len nasledujuca chybova hlaska, ze login pre ucet "root" je chybny !




Co som tym chcel povedat je to, ze ked Vam nefunguje Vas "login" na ESX server, nemusi byt chyba vo Vas ze neviete typovat heslo "root-a" !!! Problem naozaj moze byt niekde inde.


Krok 2 : Zacal som riesit PSoD. Z letmeho pohladu na tento vypis sa urcite lahko dozviete, ze vmkernel ESX servera ma vazny problem so sietovym subsystemom a ze existuje velmi dolezita vec - to je chybovy COREDUMP, ktory je ukladany na specialnu particiu na disku ESX servera urcenu len pre vm-support.

Rozhodnutie, ze vygenerujem exportne "diagnostic data" pre vm-support bolo nutnostou, kedze dany uzivatel ma plateny support pre ESX , co kazdemu uzivatelovi vrele odporucam !!! (BTW - je to VMWare SnS)

Nasledne som si uvedomil, ze kedze ESX server je v PSoD dalsi krok bude kriticky. Tusil som len to, ze podla toho vypisu vmkernel nie je schopny vykonavat svoju funkcionalitu korektne a preto sa budem snazit ho "zobudit" tomto ESX, tak aby bol schopny aspon ciatocnej funkcionality.


Krok 3 : "gombikova metoda" pre reset servera, po ktorej som zvolil boot ESX servera v tzv. "troubleshuting" mode, s interaktivnym zadavanim prikazov pre start jednotlivych komponetov/modulov vmkernel-u !
To pomohlo a dostal som sa do nasledujuceho stavu :



potom nasledoval automaticky restart a presne zopakovanie postupu z kroku 3, cim som sa vlastne dopracoval az k prihlaseniu na konzolu ESX servera :



po prihlaseni s uctom root si vsimnite "ALERT message" ktory je zobrazeny na obrazovke - je to upozornenie, ze by bolo maximalne vhodne ulozit zmeny, kedze predchadzajuci shutdown bol nekorektny a ze by bolo vhodne o tom informovat aj vm-support !!!
Dolezite je to, ze az od tejto chvile, teda az ked sa prihlasite na konzolu ESX servera a precitate si toto hlasenie, Vam zacne fungovat aj Vas login cez VI klienta na ESX server.

Krok 4. je otvoreny - po prihlaseni na ESX cez VI klienta som zistil, ze nie je mozne manipulovat so sietovymi komponentami, napr. pridat virtualny switch ! Co len potvrdilo moje predtuchy o problemoch jadra so sietovym subsystemom, ale v tomto pripade sa viac ako na seba spolieham na vm-support, ktoremu vyexportovane diagnosticke data okamzite odosielam.

To najdolezitejsie ale je ze ESX funguje a plni svoju rolu v povodnej konfiguracii ako pre stavom PSoD.

Julo Kovac

1 komentár:

Frantisek Ferencik povedal(a)...

Som zvedavy na reakciu VMware supportu! :)